IMG_2851.jpg

Trekkingsfiets met Rohloff en riemaandrijving , Jones H-bar en Paul cantilever remmen.

Endurance 105 Shimano

Gravel met Ultegra DI2

Trekkingsfiets ontworpen voor Great Divide ultra-endurance bikepacking race Canada - Mexico. Rohloff met Gates riemaandrijving, XT remmen , Maxxis 29x2.35 banden

Robuste all-rounder na 25000km. Rohloff en Gates riemaandrijving

wat wij doen #2

MAATWERK

 

Stelt u zich voor: de ultieme fiets, speciaal voor u vervaardigd. Bij ons heeft u de vrijheid om naar eigen smaak accessoires en kleurschema's samen te stellen.

Dergelijk maatwerk is niet slechts een luxe; het is de kern van onze bedrijfsfilosofie.

Onze korte en lokale productieketens garanderen een hoogst persoonlijke en kwalitatieve dienstverlening. Creëer een fiets die niet alleen van u is in functionaliteit maar ook in individualiteit. Een toonbeeld van vakbekwaamheid. Geproduceerd met trots in België.

Een elegante en comfortabele geometrie, de Ritchey Carbon Adventure voorvork en de combinatie van een Rohloff naaf en riemaandrijving zorgen ervoor dat dit een droomfiets is voor wie probleemloos woon-werk verkeer wil afwisselen met lange fietstochten. De Hope Tech 4 remmen zorgen voor een krachtig remvermogen en de SON dynomaaf kan voorzien worden van een batterij en USB lader. De carbon vork is voorzien voor aanhechtingspunten voor een lowrider voor fietstassen.

 

Bij ons ontstaat het ultime rijwiel dat uw hart sneller doet kloppen. Met een maximale bracketbreedte van 73mm als ons uitgangspunt, gaan wij aan de slag om elk denkbaar type fiets te vervaardigen: touringfietsen, racefietsen, mountainbikes (hardtail), BMX-fietsen, stadsfietsen en zelfs tandems.

We kiezen standaard voor Columbus Zona (25CrMo4) buizen omdat dit materiaal een uitgelezen balans biedt tussen gewicht, stevigheid en duurzaamheid van het frame. Kenners zullen beamen: staal heeft een veerkracht die aluminium simpelweg niet kan evenaren, en met zijn duurzaam karakter overtreft het vele malen de vergankelijkheid van andere materialen. Tegen de hedendaagse trends in, maakt staal de constructie van elegantere frames mogelijk die sterker zijn dan die van aluminium en met de juiste finesse en geometrie is een stalen kader een levenslange bondgenoot.

Maar laat ons niet bij woorden alleen blijven. Wanneer dit visioen u aanspreekt, staan wij klaar om nauw met u samen te werken. Samen kunnen we elk nuance van uw wensen aftasten om zo de ideale fiets voor u te realiseren, aangepast aan uw budget en toegespitst op uw fietsdoelen.

Begint u de contouren van uw nieuwe metgezel al voor u te zien? Neem vandaag nog contact met ons op om de eerste stap te zetten naar de creatie van uw droomfiets.

 
Na opnemen van de maten wordt een ontwerp van de fiets gemaakt dat we samen bekijken vooraleer het in productie te zetten

Na opnemen van de maten wordt een ontwerp van de fiets gemaakt dat we samen bekijken vooraleer het in productie te zetten

Invoeren van gegevens in BikeCAD voor het berekenen van de passende geometrie

Invoeren van gegevens in BikeCAD voor het berekenen van de passende geometrie

Columbus Zona tubing (25CrMo4)

Columbus Zona tubing (25CrMo4)

Prototype van een op maat gemaakte tandem

Prototype van een op maat gemaakte tandem

 

Custum built Felix Expeditiefiets - Lake Bunyonyi Oeganda.Kader uit Columbus Zona CrMo tubing.  Shimano XT (48-36-26T / 11-36T) , Hope Tech3V4 203mm, Schwalbe Mondial 28 x 2.0, Brooks B17, Vaude Aqua Back Plus, Topeak Modula Cage XL (optioneel spatb…

Custum built Felix Expeditiefiets - Lake Bunyonyi Oeganda.

Kader uit Columbus Zona CrMo tubing. Shimano XT (48-36-26T / 11-36T) , Hope Tech3V4 203mm, Schwalbe Mondial 28 x 2.0, Brooks B17, Vaude Aqua Back Plus, Topeak Modula Cage XL (optioneel spatborden, naafddynamo)

Custom built stalen frame met carbon Ritchey gravel vork. Afgemonteerd met Shimano 2x11 GRX815 Di2 uitgerust met 2 extra BL-RX812 in-line rem hendels bovenaan het stuur. Banden Maxxis  Velocita 700 x 40C frame is ontworpen voor banden tot 50mm. Vertanding 48/31 vooraan en 11-34 achteraan.  Het gewicht van de fiets zoals afgebeeld zonder pedalen is ongeveer 9.5Kg.Vanaf 2.900 Euro heeft u een stalen gravel bike met de dezelfde looks als op de afbeelding. Prijs zoals afgebeeld 4.850 Euro met  Shimano GRX815 Di2 Shimano 22 x 11 versnellingen.

Boven : Custom built stalen gravelfiets met carbon Ritchey gravel vork. Afgemonteerd met Shimano 2x11 GRX815 Di2 uitgerust met 2 extra BL-RX812 in-line rem hendels bovenaan het stuur. Banden Maxxis Velocita 700 x 40C frame is ontworpen voor banden tot 50mm. Vertanding 48/31 vooraan en 11-34 achteraan. Het gewicht van de fiets zoals afgebeeld zonder pedalen is ongeveer 9.5Kg.

Hieronder de hardtail offroad expeditiefiets die werd ontworpen voor het zwaardere werk met voldoende plaats voor bepakking om er enkele maanden op uit te trekken.

Custom buillt kader uit Columbus Zona CrMo tubing met verschillende aanhechtingspunten voor bagagedragers en accessoires. Rohloff naaf met riemaandrijving, Schwalbe Marathon Mondial banden 50mm. XT schijfremmen 180 mm voor en 160mm achteraan verzekeren een krachtig remvermogen in de moeilijkste omstandigheden. De SON naaf die de in de vorkbuis ingebouwde batterij oplaadt samen met een USB lader aan de stuurpen, maken lange tochten in afgelegen streken mogelijk. De Canyon Fliphead zadelpen geeft extra comfort en in combinatie met de heavy duty verende Fox voorvork, zit je comfortabel in het zadel op elk terrein. De laatste foto toont je de fiets met volle bepakking tijdens een off-road toer van 100 dagen, 6 landen, 7.118 km en 80.826 hoogte meters...en 1 lekke band (sept - okt 2022 foto van een tevereden klant)

Afhankelijk van uw budget en het beoogde gebruik van de fiets, beslissen we samen welke componenten we gaan monteren.

Een naafversnelling of een derailleur? Hoeveel versnellingen? Welke vertanding heb je nodig voor die trip van Leuven naar Milaan of om dagelijks 25 km naar Brussel te pendelen. Het komt allemaal aan bod. 

En even voor alle duidelijkheid: u kunt perfect lange afstandstochten maken zonder gebruik te moeten maken van top of the bill componenten. We slagen er bijna altijd in om binnen een redelijk budget te blijven. 

Welke bevestigingspunten zijn er nodig voor de low rider? Extra drinkbussen of ander toebehoren? Alles kan, zolang het past op het frame en voldoet aan de veiligheidsnormen. 

Nadien  nemen we uw maten. Dat is heel belangrijk om de juiste geometrie van de fiets te bepalen. De gegevens worden vervolgens verwerkt met behulp van Bikecad, met als resultaat een technische tekening van uw frame. Die tekening bekijken we samen en we maken indien nodig nog enkele aanpassingen.

Het ontwerp wordt dan doorgegeven aan de framelasser die het geheel nog eens nakijkt en de opdracht inplant. Omdat het hier gaat om maatwerk en de capaciteit beperkt is, kan de levering enkele weken in beslag nemen. 

Tenslotte  kan u kiezen uit alle mogelijke kleuren die op grondlaag  worden aangebracht en met een harde laag vernis worden afgewerkt. Deze laag wordt 50 minuten lang aan 180 graden uitgehard. Het resultaat is een in hoge mate krasvrije en duurzaam gelakte fiets. 

En uiteraard kunt u uw fiets ook nog d oor een van onze kunstenaars laten decoreren, zodat u over een absoluut uniek exemplaar beschikt.

Advies is het codewoord, want ook over helmen, fietstassen,  regenkleding, hoe je fiets met het vliegtuig te vervoeren en over allerlei andere accessoires geven we u graag advies. Zo kunt u snel de weg op met een fiets die perfect bij u past.

 
Custom built expeditiefiets in Oeganda.

Custom built expeditiefiets in Oeganda.

Cockpit van de Endurance met Classified Powerhub

Cockpit van de Endurance met Classified Powerhub

Rohloff versnellingen en Paul Components remmen

Rohloff versnellingen en Paul Components remmen

Getest op stevigheid door Gates Carbon Drive GmbH

Getest op stevigheid door Gates Carbon Drive GmbH

Aanbrengen van bevestigingspunten voor accessoires.

Aanbrengen van bevestigingspunten voor accessoires.

Voor elk frame maken we een ontwerp.

Voor elk frame maken we een ontwerp.

 

Aangezien wij u én uw  fiets graag zien, willen we ervoor zorgen dat u ook weet hoe u uw fiets moet onderhouden. Want laten we eerlijk zijn, een goed verzorgde fiets is veel waard. We geven u daarom graag een gratis kleine opleiding zodat u uw fiets beter leert kennen en zelf onderweg kleine herstellingen kunt uitvoeren zoals een band vervangen, de derailleur afstellen of een remkabel vervangen.